အဲဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အဂၤလန္ႏိုင္ငံက ျမန္မာ့အေရးစိတ္ဝင္စားသူမ်ားက စတင္လႈံ႔ေဆာ္ခဲ့ၾကၿပီး အဲဒီ႐ုပ္ရွင္မွာ ပါဝင္ပတ္သက္ခဲ့ၾကသူတခ်ဳိ႕နဲ႔ အဂၤလန္မွာ ျပဳလုပ္၊ ႐ံုသြင္းခဲ့တဲ့ ပြဲေတြကို ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆႏၵျပ ကန္႔ကြက္မႈေတြဟာ တျဖည္းျဖည္း က်ယ္ျပန္႔လာၿပီး အဂၤလန္၊ အေမရိကန္၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားစတဲ့ လြတ္လပ္စြာ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ခြင့္ရိွတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြက ျမန္မာ့အေရးစိတ္ဝင္စားသူမ်ားအၾကား ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္စရာ ေခါင္းစဥ္တခု ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
(၂) ျပည္ပေရာက္ျမန္မာေတြဟာ တကိုယ္ေကာင္းဆန္လို႔သာ ျပည္ပကုိ ေရာက္လာၾကတာ၊ တကယ္တမ္း သတၱိရိွရင္ ျမန္မာျပည္ျပန္ၿပီး စစ္အစိုးရကို ခ်ၾကပါလားလို႔ တဖက္သတ္ေျပာဆိုေနၾကတဲ့အသံေတြလည္း ၾကားေနရပါတယ္။
ျပည္ပကေနၿပီး ျမန္မာျပည္အေျပာင္းအလဲအတြက္ ထိထိေရာက္ေရာက္္ မလုပ္ႏိုင္ဘူး ဆိုတာ အျပည့္အဝ မမွန္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ ေတြနဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။ ျပည္ပကျမန္မာေတြ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥေတြ ရိွပါတယ္။ လုပ္ခ်င္စိတ္ရိွဖို႔ပဲ လိုတာပါ။
သတၱိရိွရင္ ျမန္မာျပည္ျပန္ၿပီး ခ်ၾကပါလားလို႔ ငါ့စကားႏြားရ ေျပာတာမ်ဳိးကေတာ့ ကေလးကလားဆန္လြန္း လွပါတယ္။ မိမိကိုယ္တိုင္က မဟုတ္တာ မမွန္တာ မလုပ္ဘူး၊ ဟုတ္တာမွန္တာပဲ လုပ္မယ္။ မဟုတ္တာ မမွန္တာေတြ ျဖစ္ေန လုပ္ေနတာကိုလည္း လက္မခံဘူး။ လက္မခံ႐ံုတင္မက လက္မခံေၾကာင္း၊ ဆန္႔က်င္ေၾကာင္းကိုလည္း ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုကန္႔ကြက္ဖို႔ ဝန္မေလးတဲ့သူေတြ အေနနဲ႔ ျပည္တြင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပည္ပမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနရာေဒသမေရြး လုပ္ေဆာင္ၾကရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
(၃) စစ္အစိုးရရဲ့ ဝါဒျဖန္႔ကိစၥေတြမွာ ပါဝင္ပတ္သက္ေနသူေတြကို စာနာေပး၊ နားလည္ေပးလိုသူေတြက “ျပည္တြင္းမွာ ဘယ္သူမဆို စစ္အစိုးရခိုင္းတာ လုပ္ရမွာပဲ။ တျခားနည္းလမ္း မရိွပါဘူး။ အဲဒါကို နားလည္ေပးဖို႔ လိုတယ္” လို႔ ဆိုပါတယ္။
စစ္အစိုးရအေနနဲ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံုေသာ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရးလုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြမွာ စာေပ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ သဘင္၊ ဂီတ စတဲ့ အႏုပညာရွင္ေပါင္းမ်ားစြာကို ျမဴဆြယ္ ဖ်ားေယာင္း၊ အက်ပ္ကိုင္ ၿခိမ္းေျခာက္တဲ့နည္းေပါင္းစံု သံုးၿပီး သူတို႔အာဏာ တည္ျမဲေရးအတြက္ တခ်ိန္လံုး အသံုးခ်ခဲ့ၾကပါတယ္။
ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပရိွျပည္သူေတြအေနနဲ႔ စစ္အစိုးရရဲ႕ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရးေတးသီခ်င္း ေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဗြီဒီယိုဇာတ္ကားေတြ၊ အၿငိမ့္ေတြကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ေပမယ့္ အဲဒါေတြကို သီဆို၊ ဖန္တီး၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ၾကသူမ်ားကို အတိုင္းအတာတခုအထိ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ ကာလမ်ားစြာ၊ ႏွစ္မ်ားစြာ နားလည္ ခြင့္လႊတ္ ေပးခဲ့ၾကတာပါ။
အခုအခ်ိန္မွာ ထြက္ေပၚခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရရဲ့ ဝါဒျဖန္႔ဇာတ္ကား “အာ႐ံုဦးမွာ ဖူးသည့္ၾကာ” ကေတာ့ အဲဒီ နားလည္ ခြင့္လႊတ္သည္းခံမႈေတြ အဆံုးစြန္ ေရာက္သြားေအာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္စဥ္ေတြအားလံုးကို သိမ္းက်ဳံးေစာ္ကားလိုက္ပါတယ္။
ဦးသန္႔အေရးအခင္း၊ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ရာျပည့္ အေရးအခင္း၊ အလုပ္သမားအေရးအခင္းေတြနဲ႔ တႏိုင္ငံလံုး ညီညြတ္စြာ အာဏာရွင္ကို ဆန္႔က်င္ အံတုခဲ့ၾကတဲ့ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုေတြဟာ က်ပ္မျပည့္တဲ့ အခြင့္အေရးသမားေတြရဲ႕ ဆူပူဆန္႔က်င္မႈေတြလို႔ ေစာ္ကားပ်က္ရယ္ျပဳခဲ့သလို အဲဒီဇာတ္ကားဟာ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္ ျဖစ္တယ္လို႔ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီဇာတ္ကားေၾကာင့္ ျပည္ပရိွ ျမန္မာျပည္အေရးစိတ္ဝင္စားသူတခ်ဳိ႕ရဲ႕ မခံမရပ္ႏိုင္ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပမႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရသလို ရပ္တည္ေရးကိုအေၾကာင္း ျပၿပီး အာဏာရွင္အလိုက် လက္ကိုင္တုတ္အျဖစ္ အသံုးေတာ္ခံေနၾကတဲ့ အႏုပညာရွင္ဆိုသူမ်ားအေပၚ နားလည္ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္မႈေတြဟာ ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
(၄) ဒီျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အႏုပညာရွင္ဆိုသူမ်ားအေပၚ ကာကြယ္လိုသူ တခ်ဳိ႕ရဲ႕ တဖက္ေစာင္းနင္း ဇာတ္နာေအာင္ ေျပာဆိုမႈမ်ားလည္း ထြက္ေပၚခဲ့ပါတယ္။
ငယ္ရြယ္ႏုနယ္တဲ့ မိန္းကေလး အဆိုေတာ္ အမ်ဳိးသမီးေလးကုိ ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပၾကတဲ့ ေယာက္်ားသားေတြက အင္အားသံုးၿပီး ဝိုင္းဝန္း ႐ိုက္ႏွက္ ထိုးႀကိတ္ၾကေတာ့မေယာင္ လုပ္ၾကံဖန္တီးၿပီး တကယ့္ အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ့ သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားကို ေစာ္ကားလိမ္ညာရန္ လက္ကိုင္တုတ္ အႏုပညာသည္မ်ား အသံုးခ်ျခင္းကို ဆန႔္က်င္တဲ့ဦးတည္ခ်က္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားေအာင္၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး မုန္းတီးလို႔ပဲ ထိုးႏွက္ တိုက္ခိုက္သေယာင္ ရည္ရြယ္ေျပာဆို ေနၾကပါတယ္။
တကယ္တမ္းေတာ့ အာဏာရွင္ရဲ႕လက္ကိုင္တုတ္အျဖစ္ အလိုတူသည္ျဖစ္ေစ၊ အလိုမတူသည္ျဖစ္ေစ ပါဝင္ပတ္သက္ အသံုးေတာ္ခံေနၾကသူမ်ား၊ ဆက္လက္ၿပီး လက္ကိုင္တုတ္အျဖစ္ ပါဝင္ပတ္သက္ အသံုးေတာ္ခံၾကဦးမယ့္သူမ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပသူမ်ားက သတိေပးေနတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္သူေတြကို ေလးစားပါ။ ျပည္သူခ်စ္တဲ့အႏုပညာရွင္ေတြကို ရွက္ပါ။ ႏိုင္ငံသမိုင္း မိမိသမိုင္းကို တန္ဖိုးထားပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္တကြ ျမန္မာျပည္ေကာင္းစားေရးအတြက္ အသက္ေတြ ဘဝေတြကို စေတးခဲ့ၾက သူမ်ားကို အမွတ္ရပါ။ မိမိရပ္တည္ေရး ကြက္ကြက္သာ အာ႐ံုစိုက္ မေနဘဲ ဉာဏ္ပညာနဲ႔ပိုင္းျခားၿပီး လုပ္သင့္တာ မလုပ္သင့္တာေတြကို ေရွ႕ေလွ်ာက္ ဆင္ျခင္သြားၾကပါလို႔ ျပည္တြင္းက ျပည္သူမ်ားကိုယ္စား အာဏာရွင္ရဲ႕ လက္ကိုင္တုတ္ အျဖစ္ခံခဲ့တဲ့ အႏုပညာရွင္ဆိုသူမ်ားကို ေလးေလးနက္နက္ သတိေပးေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
မိုးမခ မွ ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပပါတယ္။
No comments:
Post a Comment